شرکت معادن سنگ آهن

تقدیر از شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان به عنوان واحد نمونه معدنی کشور

صفحه اصلی/ اخبار داخلی شرکت/ تقدیر از شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان به عنوان واحد نمونه معدنی کشور

تقدیر از شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان به عنوان واحد نمونه معدنی کشور

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان به عنوان بهره بردار نمونه لوح تقدیر گرفت

تقدیر از شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان به عنوان واحد نمونه معدنی کشور در مراسم روز صنعت و معدن با حضور محمدرضا نعمت زاده‌ وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت،‌ مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو،‌ جعفر سرقینی معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگر بزرگان عرصه های صنعتی و معدنی کشور صورت گرفت.

هادی گلزار مدیرعامل شرکت سنگ اهن احیاء سپاهان در حاشیه مراسم روز  صنعت و معدن با عنوان اینکه در سال جاری با تولید بیش از 4 میلیون تنی افزایش 30 درصدی تولید را شاهد بوده ایم گفت:

با توجه به افزایش تولید بیش از 30 درصدی شرکت توسعه معادن سنگ اهن احیا سپاهان به عنوان بهره بردار نمونه کشور موفق به دریافت لوح تقدیر شده و این در حالیست که اولین کارخانه تولید کنسانتره با ظرفیت 900 هزار تنی این شرکت نیز به بهره برداری رسیده است.

وی همچنین از احداث فاز 2 و 3 کارخانه تولید کنسانتره به عنوان برنامه آینده این شرکت یاد کرد و گفت:

فاز 2 و 3 تولید کنسانتره این شرکت با ظرفیت یک میلیون تن از دیگر برنامه های پیش روی شرکت است که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا 5 ماه اینده به بهره برداری خواهد رسید.

گلزار به افزایش تولید 5 میلیون تنی اشاره کرد و گفت:

به واسطه حرکت شرکت از تولید دانه بندی به سمت کنسانتره و گندله شاهد افزایش کیفیت تولید هستیم که ارزش افزوده بالاتری را برای مجموعه به همراه خواهد داشت.

IMG_1042
مهندس گلزار-مدیر عامل شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان

وی همچنین خواستار بهبود زیر ساختاهای تولید شد و گفت:

به جهت کمبود زیر ساخت های لازم افزایش قیمت تمام شده تولید را شاهد هستیم که لازمه ان بهبود زیر ساخت های تولید از سوی دولت است. از سوی دیگر نبود راه آهن از دیگر مشکلاتی است که زمینه افزایش قیمت تمام شده تولید و کاهش رقابت پذیری را به همراه خواهد داشت که انتظار می رود به همت شرکت راه اهن شاهد احداث مسیر ریلی به سمت بنادر جنوبی کشور باشیم .

مدیرعامل شرکت توسعه معادن سنگ اهن احیاء سپاهان در ادامه به رویکرد صادراتی شرکت اشاره کرد و گفت:

با توجه به مشکلاتی که در دریافت مطالبات از برخی مجموعه های فولادی داشتیم شرکت در راستای تامین منابع مالی تولیدات خود را به سمت صادرات سوق داده ایم به گونه ایکه هم اکنون بیش از 50 درصد از محصولات تولید در بازارهای صادراتی عرضه می شود.

گلزار در خصوص تهاتر حقوق دولتی شرکت با بدهی برخی از مجموعه های فولادی گفت:

بر اساس توافق صورت گرفته با وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرر گردید تا افزایش تولید با شرط فروش به واحدهای دولتی و تهاتر مطالبات این واحدها و حقوق دولتی شرکت احیا سپاهان صورت گیرد. متاسفانه به جهت انکه ذوب آهن اصفهان به عنوان شرکتی دولتی شناخته نشده است تهاتر صورت نگرفته است که البته با برگزاری جلساتی که با مدیران ذوب آهن داشته ایم بخشی از مطالبات دریافت شده و درتلاش برای دریافت مابقی مطالبات شرکت هستیم.

وی همچنین به تداوم مشکلات ایجاد شده از سوی شهرداری سنگان اشاره کرد و گفت:

در طول یک سال گذشته مشکلاتی را با شهرداری منطقه به واسطه درخواست غیر قانونی اخذ عوارض خدمات شهری و توقیف برخی از تجهیزات و ماشین الاتی که مستقیما در تولید تاثیر دارند بوده ایم که متاسفانه علی رغم نصح صریح قانون و تاکید مسئولان و وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت همچنان ماشین آلات این شرکت در توقیف شهرداری بوده که در تلاش برای احقاق حق از طریق مبادی قانونی هستیم.

البته در چند روز گذشته شهرداری با تکیه بر وزش بادهای 120 روزه و ایجاد گرد و غبار مجددا اقدام به تعطیلی و توقف برخی از واحد های تولیدی سنگ اهن کرده که جنبه فنی و قانونی نداشته و بیشتر بهانه جویی محسوب شده. چراکه به واسطه چگالی بالای سنگ اهن ادعای ایجاد گردوغبار و تولید ریزگرد از طریق وزش باد فاقد توجیه علمی و فنی دارد.

بهره بردار نمونه 95
لوح تقدیر از شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]